Monday, April 15, 2013

Gambaran bersalin normal





Bukan nak takutkan bakal-bakal ibu tapi ini realiti yang perlu ditempuh bagi ibu yang bersalin normal.
Sakit memang sakit. Semua kaum ibu akan merasainya cuma mungkin pengalaman bersalin itu yang berbeza.




Bagi bakal ibu aku suggest pergi la kelas antenatal. Tak rugi.
Belajar teknik pernafasan semasa hendak bersalin, teknik teran dsb.
Aku dulu tak berpeluang nak pergi sebab suami sibuk kerja. sob
Padahal kelas tu foc anjuran klinik Al-farabi, Kuantan yang mana tempat aku checkup monthly. Rugi-rugi.

Akibat xda ilmu perihal bersalin, time bersalin aku dimarahi doktor sebab xpandai teran.
Hehe, pengalaman indah lahirkan Hasya Nurzahra.
Nasib baik la anak aku xlemas.

Tengok gambar kat atas, tetiba rasa ngilu, eh!

11 comments:

Unknown said...

harap kalau ada rezeki tuk second baby berdoa utk normal pulak..

Unknown said...

harap kalau ada rezeki tuk second baby berdoa utk normal pulak..

Anna R. said...

Saya pun ngilu ! Huuuu masih meremang lagi bila ingat pengalaman bersalin saya hari tu. Saya pun x pandai teran gak. Tsk! T_T

Ratu Hatiku said...

Terasa ngilu plak tgk.. uhuhuhu

cik chinta said...

next month br nk alami nye.

FUZY said...

cara gunting epi tu salah kan...sepatutnya kena serong ke kanan...nurse ada bgtau dulu kena potong serong pukul 7..huhuhu kalau tak mau rabak ke dubur...

Unknown said...

gambar tengah untuk epi salah tu mila

Hana Soffelia said...

Ngeri tgk tang gunting sbb hana dapat rasa bila kena gunting masa tu. Bunyi macam kertas. errrrrrr

Ryn said...

takutnya la tgk kene gunting tu..walaupon mase beralin dulu nurse x buat epi...sbb baby da kuar x sempat nurse nak wt pape...hehehe..tapi tgk gunting takut lak nak bersalin lagi...ngeeeee...riny pon dulu x g kelas...tapi ikut pglmn org2 lain..teran mcm kene sembelit..mmg sekali riy teran sebelum tu tarik nafas pjg2...alhmdlh..baby kuar dgn sekali teran..harap2 next baby igt lagi care teran tu..hihihi

~Lieza~ said...

Masa nk brsalin tue redha je nurse ngn doktor nk wat apa...sakit contraction lg sakit drpd kena gunting tue.. Tp skrg bila igt balik part seluk ngn gunting tue terus jd seriau...huhu...

Adda said...

tetiba teringat plak pengalaman bersalin 2org anak.dua2 normal+epi.tp yg 1st klu ingat blk sure xnk beranak sampai bile2.naseb baikla yg kedua ni laju je bersalin.lebih kurang 5minit je.alhamdulillah.

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers