Thursday, April 18, 2013

Eh dah 100 hari!




Eh tetiba teringat dah 100 hari rupanya. 100 hari habis berpantang, hehu!
Kejap je masa berlalu, dah 100 hari usia Hasya Nurzahra dan ibu bebas dari berpantang makan makanan sejuk. yeahh!

Tapi macam risau bebenor nak mula makan makanan sejuk. Risau sakit badan, sakit urat.
Kalau boleh nak berpantang extra day lagi, mampukah? haha
InsyaAllah i'll try.

Tapikan, aku dah mengidam ice cream mcflurry oreo mc'D. camno nih?? huhu
Ice cream feberet tuh!
Kalau setakat ais memang aku boleh tahan tahap mengidam tuh. 2, 3 tahun pun xpe, hehe
Serius, aku bukan peminum ais tegar, kalau dahaga sesangat aku akan minum 2, 3 teguk je.
Air panas lagi heaven bagi aku.
Jaga badan kata ko. hiks!

Tapi since breast feeding ni, banyak bebenor air perlu ditopup dalam badan.
Over 2liter okeh. Rutin ke toilet jadi seperti time preggy. Jenuh mak!
Dan perut dah jadi boncit air, sobs!
Buncit pun buncit laa, demi mu anak.
Kalau bf memang cepat dahaga, before and after mesti minum air.
Dan nak membantu produce susu pun ye.

Eh panjang pulak berceloteh, nak habaq aku dah bebas 100 hari je, hehu!

Okeh, tempek gambar Zara tengah mamai tido, dah pandai tido sendiri dan feberet baru Zara, hisap ibu jari tangan. Ikut ibunya time kecil. Ampunn anak.



5 comments:

Unknown said...

lame gak berpantang 100 hr..dh bole makan ais krim dh tuan sian lak ngidam..hehe

Ryn said...

zara nmpka bam bam la....bape kg da mila?? delisha 3 bulan baru 5 kg....hehehehe

Bazilah (^0^) said...

bazi berpantang lagi air sejuk smpi skrg hihi (maryam dah 5 bulan 2 mggu) sbb nk jaga badan plus tkt die kembung hihi. G serbu mekdi arini ke? :D

Asz Miza said...

comelnya zara tido cenggitu..hihi..baju sama cam anak i..hihihi

Munn Jaafar said...

mak ai..cptnya dah 100 hari! rasa mcm baru je baca entry pengalaman bsalin ritu

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers