Sunday, April 21, 2013

Blogger bila dah jadi mak-mak..




Aku dah xdapat nak up entri sekencang dulu. Dah jadi mak ni, alahai sesangat terikat dengan komitmen. Walaupun aku masih belum bekerja xbermakna aku boleh relaks goyang kaki kat rumah. Tapi boleh la sedikit rehat berbanding working mother. I salute working moms!!

Memasak, menyapu, membasuh, melipat, menjemur, menyiang, menjaga anak dll itu kerja seorang isteri. Memang xdapat nak dielak, rutin itu berulang setiap hari selagi hidup.
Jangan merungut!
Besar pahala menjadi seorang isteri dan ibu.
Tetiba teringat jasa mak sendiri..sobs.

Dah jadi mak ni xdapat nak mengadap laptop setiap masa.
Blog pun 3,4 hari baru update. Kalau tengok entri aku kerap update itu adalah schedule post. Kadang-kadang terpaksa up entri 2,3 dan buat schedule supaya nampak title entri bertukar setiap hari, gitewww.
Kental tak aku?hehu

Kalau hari-hari nak mengadap alamak terbiar la anak aku.
Aku pun dah malas nak buka laptop, sekarang banyak entri update pakai tab. Mudah kerja.
Berjasa tab ni untuk aku, hadiah hantaran dari suami setahun yang lalu.

Blogwalking pun xsehebat dulu. 
Jangan cakap aku sombong tau. Dulu lain.
Sekarang nak bw, tetiba anak dah merengek.
Komen2 pun aku dah jarang balas..ampunn.

Ituler bila blogger dah jadi mak-mak.
Betul x??

Mostly pembaca blog aku pun memang mak2. kan...kan..kan??

9 comments:

Aisy Nasiha said...

takpe mila, sekejab je ni... lama sikit akan mula menyesuaikan diri dan oengurusan masa akn jadi lebih baik bila ank dah besar sikit... akak pun macam ni juga dulu dan sekarang ni sama ,..haha... cuma kalau diorang dah mula bertatih, lega sikit, boleh tinggal sat untuk buat hal simple...

Anonymous said...

eh.bukan u cakap hantaran u dulu u beli utk barang u.suami u beli utk barang dia.i silap?

MOMMYLIN said...

lin bila free.. akan update bnyk2 cerita... pastu schedule kan... =) tp sofar ok la... xde la xsempat langsung... =)

Syu, Syuhada said...

biasa la tu..hehe
yang tak jadi mak ni pon liat nak up entri n bw :P

Unknown said...

hhehehe betul3.. tp bila baby dh besar nnt dh boleh blogging sekencang dulu kot.. kalau queen pulak.. anak tido je mmg amik kesempatanlah berblogging.. bila dh jd mak ni mmg kena pandai bahagikan masa...

Munn Jaafar said...

daku pun bakal cenggitu la kot.. :p

Brilliant Marjan said...

sy working mom..mmg dh kurang update blog..biasa buka fb je..tp mmg betul apa yg u kata..kerja sentiasa ada selagi hidup

Shakina Farhan said...

sangat betul..seminggu 1 post tu kira ok sgt dah..

Ryn said...

tau x pe...kdg2 tu sebualn satu je post..lagi2 yg keje ni....hmmmm...

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers