Tuesday, April 3, 2012

Apabila suami masak di dapur...




Salam cantik dan kacak!

Cerita selingan antara mila dan suami.
 Macam2 lagak bila suami di dapur kan? 
Bagi suami yang tahu masak xpela.
macam hubby mila sikit2 je tahu masaknya.
masak maggi, masak nasi, masak bubur pandai la.
itu pun kena di tengok jugak. ok la dari tak tahu langsungkan.hehe

Paling suka tang hubby, dia rajin dan pandai siang ikan.
so kalau disuruh mudah je dibuat nya.
ada untung jugak dapat laki yang suka mancing nih. heha

semalam en.suami nak makan bubur dan hubby minta nak masak sendiri.
Alhamdulillah ^_^
mila cuma tolong goreng ikan bilis dan bawang goreng je.mudah kerja.

Ketika masak-masak..

saya cakap la, "abang, masukkan juga sedikit halia nak bagi sedap dan ada bau"
hubby punya pandai dia cakap, "mana ada orang masukkan halia..pelik je.."
saya "selalu je xcaya syg cakap. ikut la.."

Kemudian hubby belek2 instruction belakang plastik bubur (sebenarnya, masak bubur maggi lam peket tu je, cepat & segera sebab penat g mancing 1 hari ^_^)

hubby "eh2..yela syg,kat belakang ni ada tulis letak halia..hehe"
saya "grrrr..."

Ketika makan...

saya "degil, cakap taruk halia, abg ckp tak..taruk halia sebelom bubur masak bukan selepas.."
hubby "mana abang tau..ingatkan taruk lepas masak dan tabur2 cam daun sup.."
saya "ade plak camtu, kalau camtu xde la bau halia nya..aduhh abang nih.."

Camtu la lagaknya apabila suami masuk dapur..
benda tak tahu tapi di buat2 tahu.
Pening. 
Tapi seronok sebab dapat masak sama2. T_T



5 comments:

Dira said...

hehe comei je awk berdua :)

nurul izayani said...

sweet.. suami iza pun rajin tolong2 kt dapur ni, hehe.. bertuahkan :)

puan.mila said...

dira : thanks :D

puan.mila said...

iza : alhamdulillah..brsyukur :-)

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

hihi..laki bila msak konfem mcm dpur pecah lpas tu..like my kitchen..hihi