Thursday, August 21, 2014

Kenapa Saya Suka Chewable Vita-C Plus

Assalamualaikum wbt..
Salam Sejahtera..

Antara suplemen wajib yang ada dirumah saya adalah Vitamin C, Sustained Release Vita-C Plus untuk saya dan Chewable Vit-C Plus untuk anakanda saya. Sampaikan anak saya sudah tahu botol yang mana satu untuk dia walaupun umurnya belum satu tahun setengah lagi. Pagi-pagi lagi bila bangun je tidur terus diambilnya botol hijau atas meja dan hulur kat saya, nak suruh saya bukak sebab nakkan Vitamin C tu, tapi bukan tiap-tiap hari la sebab dia pun kecil lagi kan.

Vitamin C


Ini la rupanya botol Chewable Vita-C Plus atas meja solek saya, memang anakanda ambil sendiri je kalau dia nak. Mesti sebab rasanya yang sedap kan, cuma perlu hisap atau kemam, jadi kanak-kanak memang suka sebab rasanya dah macam gula-gula walaupun tak manis. 

Kenapa saya amalkan Vitamin C?

  • Untuk menguatkan sistem pertahanan badan (imuniti tubuh) terutamanya jika musim demam melanda.
  • Untuk dapatkan kulit yang cantik sebab Vitamin C memelihara kandungan antioksidan semualajadi dalam tubuh, jadi dalam masa yang sama dapat mengelakkan kerosakan sel kulit serta melambatkan penuaan.
  • Untuk menguatkan struktur gusi dan gigi, jadi kalau ada masalah gusi tu sesuai sangat ambil Vitamin C.
  • Vitamin C juga boleh membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan kudis.
  • Banyak lagi kelebihan dan fungsi Vitamin C, anda semua boleh baca HEBATNYA CHEWABLE VITA-C PLUS.

Apa yang saya nampak perubahan yang berlaku pada kami, sejak amalkan Vitamin C saya semakin jarang bersin di waktu pagi memandangkan saya pernah ada resdung yang kuat (dengan mengamalkan Set Resdung : PENAWAR RESDUNG). Ikuti kisah saya dengan resdung : RESDUNG & SHAKLEE.

Dan yang paling menggembirakan hati saya, jika nampak tanda-tanda selsema pada anakanda, saya akan memberinya 1 tablet Chewable Vita-C Plus, Alhamdulillah selsemanya tidak berpanjangan. Tak macam dulu, kalau selsema je mesti sampai seminggu dua hingus meleleh-leleh, itulah yang ketara sangat perubahannya. Kita sebagai ibu mesti nak anak sentiasa sihat kan, bila dah sakit tu mesti sangat susah hati.

Jadi, Chewable Vit-C Plus ni memang sangat sesuai untuk anak-anak dihantar ke taska atau nursery untuk meningkatkan sistem imun badan mereka (maklumlah, kalau dah tempat ramai-ramai tu penyakit senang berjangkit kan).


Siapa nak anak sihat? Selain Vitamin C boleh juga amalkan Set Kanak-Kanak, jom baca ikhtiar sekiranya ANAK KERAP DEMAM, SELSEMA & BATUK.


Berminat?
Nak dapatkan  Chewable Vita C Plus atau Suplemen Shaklee yang lain?

Hubungi saya sekarang! Hanya tindakan bijak anda sekarang mampu merubah kesihatan anda dan orang-orang kesayangan anda pada masa hadapan.

Dapatkan produk Shaklee pada harga ahli dengan mendaftar sebagai AHLI SHAKLEE. Penjimatan seumur hidup menanti anda.

baca lagi info menarik di blog mommy hebat ni


Your Shaklee Independent Distributor

Mila Ismail
♥ SMS | WhatssApp : 019-9879159
♥ FB : Damiel Hola
♥ FB page : H's Family Corner                 
♥ Email : damielhola@gmail.com