Tuesday, August 26, 2014

Kebaikan minum susu

Salam dan hai,

Kalau dulu ketika zaman kanak-kanak, mak selalu pesan jangan lupa minum susu sebelum tidur. Kenapa? Sebabnya, mak nak kasi anak-anaknya tidur lena. Itu antara salah satu sebabnya. Kebaikan lain? Mari kita lihat :


10 kebaikan minum susu
  • Mengelakkan osteoporosis + hipertensi + kanser kolon (usus). Kita tidak akan mendapat vitamin tambahan + kalsium tanpa meminum susu
  • Meminum susu juga boleh melindungi kita dari kerosakan gigi + masalah kaviti. Kita harus memberi jaminan kepada anak-anak tentang kerosakan gigi dengan menawarkan mereka segelas susu coklat. Tidak ada rekod kerosakan gigi kerana minum susu dengan perisa coklat
  • Lemak susu tidak memberi apa-apa kesan kepada kegemukan sebaliknya terbukti bahawa mereka yang kerap minum susu menjadikan badan lebih langsing daripada mereka yang tidak mengambilnya. Susu memberikan kita banyak vitamin dan mineral untuk memastikan sentiasa sihat dan cergas
  • Susu adalah anti-asid yang sangat baik. Minum segelas susu apabila mengalami pedih ulu hati boleh menenangkan paip makanan dari keradangan. Minum susu boleh mencegah ulser perut dan masalah perut yang lain
  • Minum banyak susu dapat menghasilkan kekuatan pada tulang + gigi + kuku + rambut, kerana ia sarat dengan kalsium yang membantu badan menjadi kuat dan fleksibel
  • Susu boleh menjadi pembuka baik perut terutama jika lewat makan. Meminum susu juga boleh bertindak sebagai perangsang yang awal
  • Meminum segelas susu panas sebelum tidur dapat menenangkan saraf dan melonggarkan otot-otot tegang supaya dapat memberi tidur yang lebih cepat dan lena. Cara ini dapat membantu selepas seharian penat bekerja
  • Minum susu boleh menyejukkan badan dan mengekalkan tahap air atau cecair dalam badan kita. Penggunaan susu selepas latihan berat badan boleh mengisi sistem dengan cecair badan yang hilang semasa senaman
  • Secara drastik susu juga dapat mengurangkan gejala PMS (Pre-Menstrual Syndrome) kerana ia merupakan pelega atau penenang tekanan yang hebat dan juga meningkatkan tahap tenaga dalam kita
  • Susu penuh dengan nutrien. Badan kita memerlukan nutiren untuk beroperasi dengan betul. Ia mengandungi vitamin (untuk sel-sel darah merah) + kalsium (untuk tulang yang kuat) + karbohidrat (tenaga) + magnesium (untuk lentur otot) + fosforus (untuk mengambil kesempatan tenaga) + kalium (baik untuk sistem saraf) + protein (untuk proses pertumbuhan dan penyembuhan) + riboflavin (untuk kulit sihat dan berseri) + zink (untuk meningkatkan sistem imun)
Ayuh! cuba amalkan!

Hebat bukan khasiat dari meminum susu, terutama semasa kita dalam keadaa kepenatan dan tekanan. Pengambilan susu panas dapat menenangkan diri dan memberi kita tidur yang sangat selesa.

Oh ye! Jika korang tidak gemari susu boleh mengambil suplimen Ostematrix sebagai pengganti susu. Khasiat sebiji ostematrix bersamaan 1gelas susu tinggi kalsium dan 80biji badan. Memadai bukan? 






Jika anda berminat ingin mencuba produk Shaklee, ingin mendapat konsultasi secara berterusan dan tak tahu dari mana nak dapatkan produk? Boleh terus hubungi aku.


Penghantaran secara percuma di area Kuantan dan Kuala Terengganu (COD). Pengeposan produk juga boleh dibuat  ke seluruh Malaysia. Terima Kasih.


Your Shaklee Independent Distributor,

Mila Ismail
♥ SMS | WhatssApp : 019-9879159
♥ FB : Damiel Hola
♥ FB page : H's Family Corner                 
♥ Email : damielhola@gmail.com


9 comments:

mama ka0ri said...

Kita muntah kalau minum susu...huhu..

Nurzakiah Hanum said...

bagus kan

Salju Sakinah said...

kalau yang xleh minum susu tu mmg elok sgt ambil ostematrix ni..

Kenapa zinc penting untuk tubuh kita -->> 9 MANFAAT UTAMA ZINC COMPLEX

NURHALAWA MD YUSOF said...

Susu is yummy!Thaks for sharing dear...


Nak tau tips membersihkan wajah?http://sihatcunmelecun.blogspot.com/2014/08/tips-membersihkan-kulit-wajah.html

Aty_Fared said...

susu ni memang banyak khasiat nya.. :)

MARIA AWI said...

Bila sakit tulang belulang belakang ni, memang saya ambil ostematrix sebsgai bantuan.
Kesannya dapat dirasa dalam tempoh amsa yang singkat.
I love oste!!

Wajib Baca---> Kebenaran Menakutkan Tentang Vaksin

cik eza said...

saya memang amalkan oste nie sebab kekurangan kalsium dalam badan.
Jom Enfuselle pula
Healthy'beautieshoppe: Enfuselle penyelamat wanita?

zainah mohamad said...

susu sedap

TIROID DAN CARA MERAWATNYA

Azmalinda Azai said...

saya tak minum susu mungkin better untuk saya dapatkan oste.


jom melawat blog saya:
pelangioveralaska.blogspot.com