Saturday, August 9, 2014

DIY botol kaca untuk deco rumah

Salam dan hai.

Tetiba kan aku macam suka google bab deko-deko rumah. Bab diy something dari barang terpakai. Google je la, buatnye idok, agagaga. Kalau ada kerajinan dan bahannya mungkin jadi. Tapi kerajinan tu nan hado lagi. Dan bahan nak diy pun xda. Alasan.

Saje la search diy botol kaca terpakai untuk hiasan rumah. Ambek selambak keluar. Tunggu rajin nak buat je. Buatnya nak google diy botol kaca sebab, botol kaca terpakai kat rumah banyak. Botol kaca jem tu, nak buang sayang maka aku basuh dan simpan dulu. Tunggu rajin eh, lalalala..



Cun kan? Tapi pakai cat apa eh?



















Arghh bukan susah punn..come on Mila!!
Aku berkenan diy bunga bola kat bawah..simple gilak!
Nak cari benang bulu camtu..daiso mungkin ada.





Lawaanyaaa karpet bola nii..gigih kan kau nak buat Mila. Kalau rajin semua jadikk. tehehee.


**Korang keluar beraya ke mana?? Aku kat rumah je ni..laki korje, sobss!!

6 comments:

Aty_Fared said...

idea menarik... :)

Didie Kamila said...

betu la..bunga bola dgn karpet bola tu menarik la..kalau tgk instruction gmbr tu mcm tak de la susah sngt..thanks share ye..:)

Rizziela said...

cantiknya..kreatif

Norhazrina Abdul Hamid said...

karpet bola cntik sgt tp bila pijak die x penyek2 ke?huhu

Julia Johari said...

cantik lah...suka tgk kreativiti cm ni...hebat...tp erkk kena tggu Qi besar dulu kalo tak naya

Juliza Sihatnatural said...

Saya pernah buat bola tu...cuma xkemas sangat....xkembang comel mcm awak buat..

Tq sharing...lps ni kene buat sampai comel cutw giteww....

Ade masa free...jom lawat blog saya...

www.sihatnatural.blogspot.com