Wednesday, August 13, 2014

Dapur Puan Mila : Resepi Pisang Goreng Malas

Salam dan hai.

Aku 1st time makan pisang goreng camni. Itupun mak mertua yang selalu buatkan. Kenapa pisang goreng malas? hehe. Aku yang taruk sendiri nama resepi tu. Sebab orang malas confirm akan rajin nak buat pisang ni, mudah gilerr. 





















Nampak rentung tapi takk! Bahannya, pisang minyak gula. Kupas pisang, goreng dengan api sederhana, angkat dan gaul gula ketika masih panas. Siap!! Konpem licin hadap sorang pisang tu. Lepas tu xda dah masalah sembelit. Membuang dengan senang hati, kahkahkah.

Yang 1st time makan mesti jadik jakun macam aku. kehkeh. Time memula mil aku buatkan, aku siap cakap, ooo..ada jugak pisang goreng camni. Selama ni aku makan pisang goreng salut tepung tu je jee. Bila dah tahu resepi ni, sokmo aku duk buat. Tengok laa lebih2 pisang kalau bosan duk makan mentah. Goreng gini, kek pisang ataupun cekodok pisang. Kampung sangatt kennn. Tu jela resepi aku kalau berasaskan pisang, kekeke.


Korang ada resepi lain berasaskan pisang?? Kongsi laa.

1 comment:

~ NANA ~ said...

I pn kadang2 buat gitu..hehe

Buat pisang raja la mila! Hehe