Tuesday, July 24, 2012

Kuih Tradisional : Netbak..mau!!




Salam dearest.

Lately jarang update entri. Puasa2 ni malas pun ada. Tapi rindu tetap ada.
Oh Alhamdulillah, hampir 4 hari Ramadhan mila dapat berpuasa penuh dan berterawih.
Anak ibu sangat membantu. Thanks sayang!!
Moga mila terus kuat untuk berpuasa dan berterawih penuh Ramadhan tahun ini. Aminn..

Tiba-tiba kan kecur liur bila ingat kuih nih.

Netbak.

Sedapnyaa makan time sejuk-sejuk..
Kuih tradisional pantai timur. Paling femes kat Terengganu kot.
Orang ganu mesti tahu kan? Kalau tak tau jugak buang la kerakyatan tu..hahah
Kalau balik rumah mak mesti dah boleh dapat petang ni.
Ala kat Kuantan mana nak cari?

Mak!! nak!! sob...


12 comments:

Suria said...

nampak sedap!
macam pau..
ape base dia tu mila..? heheee

ciksusu said...

sedaknye!! terus rase lapo -.-'
balik ganu la baru boleh mkn ni -.-

puan.mila said...

suria : mmg sedap..manis n mkn time sejuk..sebelum di masak aslnya kering cam bahulu, after di sira ngn gula bru ase manisnya..

puan.mila said...

cik susu : tu la psl..balik ganu baru pat mkn :(

PN.SaL said...

mila..post yg sama cuma cite yg berlainan

Cik Puan Rara said...

apa tu.mcm batu je.hehe

Cik Tqah said...

xpenah tgk..first time..sdp kee

puan.mila said...

rara : bntuknya cam bahulu..asenya manis..sedap!

puan.mila said...

cik tqah : sedap!!

Bazilah (^0^) said...

x penah tgk n x penah dgr pon kueh nih hehehe. kt kelate ade tak agknye? kalau ada leh g cari ngan suami nnti

azizah :) said...

tak pernah tgk n dengar pon kuih ni... pelik je yer..heee

puan.mila said...

bazilah : kat kelantan ada asenya..klate lbih krg ganu gak :)