Friday, March 22, 2013

Para Ibu, jangan malas susukan anak..




Salam Jumaat.
 
 
Wahai para ibu..janganlah engkau enggan menyusukan anak semata-mata ingin pasang badan atau malas...susu ibu itu adalah hak anak-anak kita..

 


 
 WANITA YANG ENGGAN MENYUSUKAN ANAK-ANAKNYA TANPA UZUR


 Sesungguhnya Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:

بَيْنَا أَنَا نَائِمٌ إِذْ أَتَانِي رَجُلَانِ، فَأَخَذَا بِضَبْعَيَّ، فَأَتَيَا بِي جَبَلًا وَعْرًا... ثُمَّ انْطَلَقَ بِي، فَإِذَا أَنَا بِنِسَاءٍ تَنْهَشُ ثُدِيَّهُنَّ الْحَيَّاتُ، قُلْتُ: مَا بَالُ هَؤُلَاءِ؟ قَالَ: هَؤُلَاءِ يَمْنَعْنَ أَوْلَادَهُنَّ أَلْبَانَهُنَّ

“Ketika aku sedang tidur, dua orang lelaki mendatangiku dan memegang kedua lenganku, lalu keduanya membawa aku ke gunung yang keras lagi kasar… kemudian aku diperjalankan, tiba-tiba aku di hadapkan kepada para wanita yang payudara mereka di patuk oleh ular-ular. Aku bertanya, “Kenapa dengan mereka itu?” Dia menjawab, ‘Mereka adalah para wanita yang menahan susu-susu mereka terhadap anak-anaknya.”

(Shahih Ibnu Khuzaimah, no. 1986. Shahih Ibnu Hibban, no. 7491)


  



Credit : Mommiesmate

2 comments:

FarizAtie said...

tu dia nasihat pakar ekin..^_^
kin ada promosi tag..sle2 la tgk..^_^

http://miszatie.blogspot.com/2013/03/tag-sticker-promotion-2013.html

Wanney Din said...

rasanya, menyusu badan lagi senang kot. takyah basuh botol. tgh malam takyah susah2 bangun tidur bancuh susu. hewhew :)
WaneyZainuddin.com

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers