Tuesday, February 26, 2013

Berat dah ideal!




Salam readers

Eh tetiba rajin buat 2 entri hari ni. Sementara Zara duk tido, taip lelaju.
Yeaah berat badan kembali ideal. Suka!

Berat before preggy - 45kg
Awal preggy - 42kg (susut sebab alahan teruk!)

Then setiap bulan naik sikit2 je. Makan dah banyak kot. alahai untung badan, hihi
Bestnya sepanjang preggy aku xperlu minum air gula. Doktor sporting, katanya xyah la minum air gula, berat cenonet je. lol
Alhamdulillah sepanjang preggy kan Zara aku xalami sebarang masalah yang sukar.
Syukur Allah permudahkan.

Bulan last preggy berat aku 51kg. Ringan?
Perut aku pun kecik je time kandung Zara, tapi Zara keluar besar boleh tahan.
Aku sendiri terkejut sebab xpadan dengan perut yang kandung.

Dan sekarang berat aku dah back to asal.
Timbang kat kk 45kg. 
Aku suka, suami pun suka, hehe
Tapi yang tak suka perut xleh back asal lagi. Bagi aku dah ok tapi sang suami meminta nak perut cam dolu. haish..boncit sikit je pun..lol
Akan ku cuba penuhi permintaan suami.

Perkembangan berat Zara..

masa lahir - 3kg
10hari - 3.2kg
20hari - 3.9kg
sebulan - 4.2kg

Sekarang taktau la brp, makin berat kot sebab kalau dokong lelama dah tak larat, hoho
Nasib Zara dapat ibu dan abah yang comel saiz badannya, hehe


4 comments:

eynda said...

Tahniah!! Perut tu kena exercise skit kot ;-)

Allene said...

best... 45kg tu berat lin time sekolah... uhhuuhuh

Mrs Lurve said...

tang perut tue, kena terus pakai bekung/girdle..insyaAllah boleh dpt balik perut yg kempis

Munnafendy said...

kena lebih masa lagi la pakai bengkung tu