Monday, August 11, 2014

Minuman Coklat 1 Nation's Choice pengganti Milo

Salam dan hai.

Aku seboleh-bolehnya nak boikot produk yang menyumbang kepada Israel. Walaupun tidak 100%, tapi aku akan cuba boikot selagi boleh. Semoga terus istiqomah. Boikot dengan ilmu ye, bukan dengan emosi. 






















Ini yang aku dapat dari group whatsApp. Moga mereka semua pun istiqomah, bukan bermusim, InsyaAllah. Aku pun dah slow-slow boikot produk Nestle. Produk Nestle banyak tau! Salah satunya Milo. Minuman kegemaran aku. Nangis tak berlagu nak lupakan Milo. Dari zaman kecik kot minum. sobssss!!! Dan hampir seminggu aku tak minum Milo kebetulan stok pun dah habis. Suami pun cakap stop lah minum milo. Maka hari-hari aku minum teh, teh O..teh, teh O.

Maka aku usaha mencari minuman coklat seakan milo. Vico? Dah pernah cuba..rasa tak sama, manis!. Coklat Dutch Lady? Pun sedapp tapi agak milky, nak minum kerap muakk kot. Kang bole gemuk!

Balik kampung ritu, kat rumah mak pernah la cuba minuman coklat ni. Rasa hampir sama dengan milo dan boleh tahan sedapp. Tanya la adik aku air apa ni? Dia cakap air cap Mydin. Hampehhh. Aku serius dia main2 pulak. Adik aku cakap milo mahal + kena boikot so kita tukar minum air ni. Brilliant idea!!! Kebetulan adik aku kerja kat Mydin s9o dia yang suggestkan air ni.

Tapi memang cap Mydin pun. Kalau tak silap aku hanya kat mydin ada jual benda ni. Harga pun lebih murah dari milo. Haa apalagi uolls yang addicted milo sangat jom bertukar. InsyaAllah sedappp! Tapi kalau uolls suka vico, dutch lady dan minuman coklat lain boleh jee proceed. Iolls dah suka yang ni!! kehkehkeh.
Harga untuk 2kg RM19.90. Murah laa dari milo kann??

















Saturday, August 9, 2014

DIY botol kaca untuk deco rumah

Salam dan hai.

Tetiba kan aku macam suka google bab deko-deko rumah. Bab diy something dari barang terpakai. Google je la, buatnye idok, agagaga. Kalau ada kerajinan dan bahannya mungkin jadi. Tapi kerajinan tu nan hado lagi. Dan bahan nak diy pun xda. Alasan.

Saje la search diy botol kaca terpakai untuk hiasan rumah. Ambek selambak keluar. Tunggu rajin nak buat je. Buatnya nak google diy botol kaca sebab, botol kaca terpakai kat rumah banyak. Botol kaca jem tu, nak buang sayang maka aku basuh dan simpan dulu. Tunggu rajin eh, lalalala..



Cun kan? Tapi pakai cat apa eh?



















Arghh bukan susah punn..come on Mila!!
Aku berkenan diy bunga bola kat bawah..simple gilak!
Nak cari benang bulu camtu..daiso mungkin ada.





Lawaanyaaa karpet bola nii..gigih kan kau nak buat Mila. Kalau rajin semua jadikk. tehehee.


**Korang keluar beraya ke mana?? Aku kat rumah je ni..laki korje, sobss!!

Friday, August 8, 2014

Baju Raya Baju Gaya oii!


Salam dan hai,

Fuhh!..fuhh!!..tiup habuk dan sawang. Memang bersawang betul la blog aku *nangis*. Tak tahu kenapa, mood kelaut dah nak update. Nak delete, nak stop blogging sayangg pulakk. Duit Nuffnang pun lom cashout lagi oii, ahahaha.

Ok, nak cerita baju raya. Tengok, raya dah nak habis baru terhegeh2 nak update. Orang lain dah cerita part lain mila oii. Saborr. Slow and steady je, kah2.

Baju raya tak gempak punn. Orang lain duk pungpang teaser bagai, aku pun nakk. Biar tak gempak punn janji baju raya baju gaya, giteww. Tahun ketiga beraya bersama suami. 1st Syawal tahun ni turn rumah mertua. Gilir dan terus bergilir tetiap tahun. Macam biasa kalau turn rumah mertua memang bersutera pada 1st Syawal. Dah macam menjadi kemestian. Family belah suami aku memang pemakai tegar sutera. Aku taklah tegar tapi dalam setahun mesti ada sepasang sutera suami aku beli, itupun untuk raya jela.

Tahun ni kami bertema pink. Nah suami terpaksa ikut bini dia memakai pink,kah2. Padan muka!1st time suami pakai pink. Elok je laki aku pakai pink, xda buruk pun. *puji suami sendiri*

Nah baju kami anak-beranak..

1st Syawal


Baju aku,beli kain pasang kat Pasar Siti Khadijah, Kelantan. Baju suami, beli kat Jakel Kuantan (ada tragik pasal baju ni, nanti cerita). Baju Zara, lebihan kain sutera aku mak mertua jahitkan untuk dia.

2nd Syawal


Konon nak baju macam jubah premium Bellaammara, kah2. Aku beli kain dan upah jahit. Tapi xla flowy macam jubah Bellaammara.

3rd Syawal

Padilah datang beraya rumah aku kat Ganu
Ni pun konon nak macam Lacey Ara Jubah Calaqisya, kah2. Pun beli kain dan hantar tailor. Lace aku tampal sendiri. Sebelum raya lagi baju ni, tapi jarang pakai, consider baju raya laa, hehe

4th Syawal


Haa ni baju 5 tahun lepas. Baju kurung Pahang. Asal muat, asal cantik pada mata aku. Orang bukan tahu pun bukan baju raya kann. Haha

5 Syawal dah berseluar pergi bercuti 2d1n kat Angullia Resort, Marang Terengganu. Yang tu nanti cerita, itu kalau kerajinan aku ada, hehe


Ok, sebelum tu belum terlambat kot aku nak ucap Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin. 0-0 ye. Andai terkasar, tercarut, tertulis benda tak elok sepanjang aku wat entri dan terguris hati sesiapa yang membaca blog aku. *shake hand, laga pipi* muahh!!

"Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin"


**banyak gambor dengan adik bongsu aku jee..suami kelautt (dipaksa baru nak bergambor) haishh..adik aku ni hantu selfie..macam citer zizan tuu, kah2

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers