Saturday, August 11, 2012

Nostalgia kad raya...ada lagi ke?




Salam readers.

Zaman berutus kad raya, relevan lagi tak?
Rindu wes saat dolu-dolu.
Tiap-tiap kali raya menjelang mesti mat posto duk bising hon motor nak bagi kad raya.
Sekarang ni dah xdakan tradisi tu? 
Sedihnyaa..

Yang paling syok bila dapat kad raya yang ada muzik..mahal oo time tuh.
bila dapat bangga jek tunjuk kat orang..haha
Bila baca je isi kad raya mesti ada tulis camni..
 
'Pecah kaca pecah gelas'
'Sudah baca harap balas'
 
Korang pernah dapat camtu?
Nampak sangat harapkan pembalasan kan.haha
Tapi xkisah pun, yang tu jadi meriahnya..boleh bertukar2 kad.
Kata kat orang, diri sendiri pun selalu tulis camtu.
Zaman budak-budak apa la sangat.
Kenangan manis pulak bila dapat kad raya dari bf, abang angkat atau dari tersayang.
fuhh feeling bunga-bunga gitu time tu.
Siapa tak pernah rasa tipu la..ye dak?

Bila dah dapat banyak, mula la kumpul dan pilih yang cantik-cantik wat gantung kat dinding.
Bising mak-mak rumahnya penuh kad raya gantung.
Zaman sekarang ada ke nak wat camtu? 
Terpulang pada individu tu sendiri...

Tak de ke yang nak bagi kad raya kat mila?hehe

3 comments:

MizzTina said...

pecah kaca pecah tong, sudah baca harap gantung..

makanya sy akan buat pokok kad raya.. seronok giler klu dpt kad raya ni..

Zimie said...

baru je pos kad raya dekat bestfriend hehe cuma nak anta kat semua orang tu takla.normally skrg guna blgog,fb,sms,wassap,twitter,ahaks.nak wat camne.teknologi moden kan :p

selamat hari raya mila.zimie bagi e-card jela boleh hehe

Mila Ahmad said...

sekarang tradisi tu dah makin kurang la....