Friday, October 21, 2011

.manusia...bila bercakap...

Kahwin Hantaran Murah...'ish! murahnya hantaran dia, mesti sengkek ni!'


Kahwin Hantaran Mahal...'ish! mahalnya! nak jual anak ke apa?


Kahwin Muda @ Kahwin Awal...ish! muda-muda dah kawen, mesti da buat benda x elok nih..tah-tah dah termengandung!..


Kahwin Lambat...ish! dah tua baru nak kawen, tu la muda-muda xnak kawen, org dah beranak pinak dia baru nak kawen..tak laku kot!


Kahwin Buat Majlis Kecil...ish! ni kawen ke ape? kedekut sangat, makanan pun tah ape-ape bukan selalu, acu buat la besar sikit!


Kahwin Buat Majlis Besar...ish! besarnya majlis...kalah anak datuk, nak berlagak la tu, macam anak dia je nak kawen kat dunia nih!















p/s: BERSANGKA BAIK LAH, JANGAN DENGAR KATA ORANG, DENGAR KATA HATI DARI ALLAH! HIDUP INSYAALLAH BAHAGIA. NAK KAWEN TAK SUSAH TAPI MEREKA DAN KITA YANG BUAT KAWEN JADI SUSAH...JADI, BERSEDERHANA LA MENGIKUT KEMAMPUAN :)

No comments: